produkcje filmowe
  • JAK WYGLĄDA ZAWARCIE UMOWY?

    Jeżeli chcecie "zaklepać" sobie termin na nasze usługi spisujemy umowę. Może się to odbyć na dwa sposoby, podczas osobistego spotkania w moim biurze w Mielcu lub poprzez e-mail. W przypadku umowy poprzez e-mail potrzebuje od Was imię i nazwisko osoby na która ma być umowa, numer kontaktowy telefonu, datę ślubu i miejscowość gdzie będzie ślub i wesele. Sporządzam umowę która przesyłam Wam mailem do akceptacji wraz z numerem konta do wpłaty zadatku.

    Potwierdzeniem zawarcia umowy jest wpłata zadatku, w przypadku filmowania 300 zł, fotografii 300 zł płatna gotówką w przypadku osobistego kontaktu lub przelewem w przypadku zawarcia umowy poprzez e-mail. W przypadku Waszej rezygnacji zaliczkę można odzyskać do 6 miesięcy przed planowaną datą ślubu.

  • ZBLIŻA SIĘ NASZ ŚLUB czyli KONTAKT PRZED ŚLUBEM

    To ja kontaktuje się pierwszy na maila podanego na umowie (w niedzielę lub poniedziałek tydzień przed datą ślubu), przesyłam formularz do wypełnienia odnośnie szczegółów ślubu, nie spotykamy się, nic nie ustalamy telefonicznie, wszystko jest uzgadniane na piśmie drogą mailową. Jeżeli do wtorku na podanym przez Was mailu nie ma wiadomości ode mnie to proszę sprawdzić spam gdyż moja wiadomość ma załącznik i czasami poczta wrzuca go do spamu. Oczywiście formularz można pobrać ze strony i wypełnić wcześniej ale proszę go nie wysyłać dopiero na moją prośbę. Po otrzymaniu formularza kontaktuje się ponownie potwierdzając jego otrzymanie, godziny przyjazdów i inne szczegóły. Formularz na drugiej stronie zawiera wiele praktycznych porad i jest do ściągnięcia z mojej strony. Jeżeli zdąży się że nie odbieram telefonu podanego na umowie lub stronie, proszę o napisanie sms-a z prośba o kontakt na pewno oddzwonię.

  • ILE OSÓB OBSŁUGUJE WASZE WESELE?

    Wszystko zależy od wybranej usługi. Jeżeli jest tylko filmowanie to jeden kamerzysta, jeżeli tylko fotografia to jeden fotograf, jeżeli jest pakiet łączony film+fotografia to dwie osoby kamerzysta i fotograf.

  • FOTOBUDKA I DRON CZYLI DODATKOWE ATRAKCJE

    Fotobudka - w cenie są trzy godziny pracy fotobudki bez limitu zdjęć, księga dla gości, gadżety oraz obsługa przez operatora fotobudki. Od lokalu w którym jest wesele potrzebne jest udostępnienie miejsca (około 3x3m) oraz prądu i stolika na księgę gości.

     

    Dron - w cenie są cztery przeloty - przyjazd Pana Młodego do Pani Młodej (dobrze aby powitanie zaplanować przed domem), przyjazd do kościoła, wyjście z kościoła, przyjazd pod dom weselny i powitanie chlebem. Dobrze aby życzenia były pod kościołem, oczywiście nie jest to konieczne ale wtedy jest kilka fajnych ujęć ze składania życzeń a operator ma więcej czasu aby przygotować się na Wasz przyjazd do domu weselnego. Nasz operator drona posiada wszelkie potrzebne licencje na latanie komercyjne, jeżeli potrzebna jest zgoda na przelot która w niektórych obszarach jest wymagana także jest przez nas załatwiana. Mamy wysokiej klasy sprzęt który poleci praktycznie w każdych warunkach pogodowych, jedynie jakieś straszne załamanie pogody może sprawić, że lot nie będzie możliwy.

     

    Pakiety ślubne i inne dodatki można wybrać przed samym ślubem lub niektóre dodatki nawet po ślubie, natomiast fotobudka i dron jest przez nas wynajmowany także poza weselami więc jeżeli zastanawiacie się nad taką usługą lepiej ją rezerwować jak najwcześniej bo może się zdarzyć, że nie będzie już dostępna.

  • CZY MOŻEMY WYBRAĆ MUZYKĘ, ZREALIZOWAĆ WŁASNE POMYSŁY?

     Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i propozycje bo to przecież Wasz film lub zdjęcia. Należy jednak pamiętać jeśli macie jakiś pomysł zgłaszajcie go przed ślubem żebyśmy mogli sie przygotować. Jeżeli macie jakiś wyjątkowy dla Was utwór bądź kilka (max 6) i chcecie go umieścić w swoim filmie to zamieście tytuły i wykonawców w formularzu który otrzymacie przed ślubem pod uwagami. Jeżeli nie zdążycie wybrać muzyki w formularzy przed ślubem i wybieracie po ślubie proszę to zrobić do dwóch tygodni.

     

    Jeżeli wybierzecie pokaz zdjęć, własną muzykę lub plener w inny dzień a po weselu się rozmyślicie i zrezygnujecie to jak najszybciej powiadomcie mnie o tym ponieważ zaczynamy obrabiać materiał dopiero jak mamy wszystkie materiały i gdy nie wiem o waszej rezygnacji opóźniacie oddanie filmu czy zdjęć.

    Jeżeli zamawiacie obydwie usługi film i fotografię materiały oddawane są razem.

  • POKAZ ZDJĘĆ Z DZIECIŃSTWA

    Jeżeli chcecie w swoim filmie animacje ze zdjęciami z dzieciństwa to trzeba dostarczyć zdjęcia w formie elektronicznej Pani Młodej, Pana Młodego i razem (każdych przynajmniej po 6 sztuk, maksymalnie po 14). Zdjęcia powinny być w oddzielnych katalogach oraz ponumerowane w takiej kolejności w jakiej mają się pojawiać.

    Najlepiej jak zdjęcia prześlecie przed ślubem, jeżeli po ślubie proszę przesłać maksymalnie do dwóch tygodni.

    Jeżeli wybierzecie pokaz zdjęć, własną muzykę lub plener w inny dzień a po weselu się rozmyślicie i zrezygnujecie to jak najszybciej powiadomcie mnie o tym ponieważ zaczynamy obrabiać materiał dopiero jak mamy wszystkie materiały i gdy nie wiem o waszej rezygnacji opóźniacie oddanie filmu czy zdjęć.

    Jeżeli zamawiacie obydwie usługi film i fotografię materiały oddawane są razem.

  • USŁUGA ZGRANIA MATERIAŁÓW SUROWYCH Z WESELA

    Zgranie wszystkich zarejestrowanych materiałów kosztuje 50 zł za film i 50 zł za fotografię, jest to cena nagrania na Wasz nośnik (bezpieczna pojemność nośnika który musicie dostarczyć to 150 GB, sama fotografia to około 10 GB). Nośnik można przesłać na mój adres podany w zakładce kontakt (należy dołączyć kartkę z imionami młodych oraz datą wesela), jeżeli odbieracie materiały osobiście można też wtedy dostarczyć nośnik i odebrać z materiałami po około godzinie. Otrzymujecie wszystkie materiały video bez obróbki (zazwyczaj jest to od 70 do 120 GB w zależności od długości i intensywności wesela), zdjęcia w postaci plików jpg bez obróbki zazwyczaj jest to od 1000 do 1500 zdjęć (także zależy to od długości i intensywności wesela). Jeżeli nie macie nośnika istnieje możliwość nagrania na nasz nośnik jest to pendrive 128GB i kosztuje on dodatkowo 100 zł (i tutaj rada jeżeli chcecie sami kupić pendrive np na allegro wystrzegajcie się pendivów bez firmowych albo podejrzanie tanich maja one oszukana pojemność albo są strasznie wolne co uniemożliwia potem odtworzenie materiałów bezpośrednio z nośnika).

  • KIEDY ZACZYNACIE PRACE W DNIU ŚLUBU?

    Jeżeli nie ma dodatkowych ustaleń to około godziny przed planowanym wyjściem z domu u Pana Młodego lub jeśli chcecie sesję u fryzjerki lub kosmetyczki to zależnie o której godzinie macie umówioną wizytę jednak planując uwiecznienie tego bierzcie pod uwagę że najwcześniej zaczynamy pracę około 3 godzin przed mszą w kościele.

  • JAK ZAPLANOWAĆ CZASOWO PRZYGOTOWANIA?

    Zazwyczaj rozpoczynamy pracę u Pana Młodego, z realizacją jego przygotowań schodzi 15-20 minut i później jedziemy do Pani Młodej na jej przygotowania które trwają około 30 minut i zostajemy już na przyjazd Pana Młodego, więc musimy być u Pani Młodej około 30 minut przed planowanym przyjazdem Pana Młodego. Oczywiście do ustalenia czasu musimy doliczyć dojazdy. Np Jeżeli ślub w kościele jest o 15.00 a Pan Młody przyjeżdża do Pani Młodej o 14.00 a między nimi jest 15 minut jazdy to musimy zacząć przygotowania u Pana Młodego o 12.45, wtedy u Pani Młodej będziemy o 13.30.

    Jeżeli chcecie uwiecznić przygotowania z makijażystką lub fryzjerem nasza praca ogranicza się do ostatnich 15 minut, kiedy jesteście już prawie gotowe, nie ma sensu „przeszkadzać” Wam od początku ponieważ wtedy jesteście bez makijażu i nieuczesane. W gotowym filmie to jest tylko kilka ujęć, w zdjęciach kilka kadrów więc warto pokazać tam już gotowy efekt. Często zdarza się, że siedzimy godzinę przy makijażu czekając aby uwiecznić końcowe szlify a potem nie ma czasu aby na spokojnie nagrać przygotowania Pana Młodego. Planując wizytę u makijażystki lub fryzjera i uwiecznienie tego bierzcie pod uwagę że najwcześniej zaczynamy pracę około 3 godzin przed mszą w kościele.

  • JAK PRACUJĄ KAMERZYŚCI NA WESELU?

    Posiadamy niezbędne uprawnienia do realizacji filmów ślubnych.

    Nasza praca polega na byciu w ciągłym ruchu aby pokazać jak najwięcej i z różnych perspektyw, podczas wesela robimy wiele kilometrów dlatego nie "używamy" garniturów natomiast ubieramy się w stonowane kolory bez nadruków tak aby nie rzucać się w oczy podczas pracy.

     

    PRZYGOTOWANIA Podczas filmowania przygotowań mamy najwięcej swobody dlatego jak można zobaczyć w naszych teledyskach filmujemy z różnych perspektyw, łapiemy detale przy tym unikamy ustawiania prosząc tylko czasami o wydłużenie jakiejś czynności lub jej powtórzenie. Ważne abyście to Wy czuli się komfortowo bo przed Wami najbardziej stresujące wydarzenie tego dnia.

    ŚLUB Jeżeli jesteśmy już przy ślubie, to zacznę od tego, że zarówno ja jak i moi pracownicy mamy niezbędne uprawnienia pozwalające na filmowanie w kościołach. Podobnie jak podczas przygotowań filmujemy z różnych perspektyw, zarówno Was jak i wszystko co się wokół Was dzieje (kościół, księdza, gości, świadków, rodziców...) tak aby powstał z tego materiału teledysk. Przysięga zawsze jest w całości.

    WESELE Jeżeli chodzi o filmowanie zabawy to staramy się ją pokazać dynamicznie z różnych perspektyw, jednak zawsze pamiętając, że wesele jest dla Was i dla Waszych gości a nie jest planem filmowym, dlatego staramy się minimalnie przeszkadzać w zabawie. Jeżeli nie jest to niezbędnie to nie używamy lamp. Oczywiście jeżeli coś się dzieje np: zabawy, orkiestra gra charakterystyczne utwory, podczas oczepin, krojenia tortu lub innych atrakcji jesteśmy blisko akcji. Nie filmujemy gości jedzących, chcemy aby czuli się swobodnie na weselu, na „stoły” idziemy tylko razem z orkiestrą na biesiadę.

    Część materiału z wesela to materiał na żywo, pamiętajcie jeżeli sala będzie źle nagłośniona, zespół będzie fałszował lub wyłączycie całkowicie światło to będzie to słychać i widać na filmie.

    Filmy są realizowane wysokiej klasy sprzętem jednak nawet on ma swoje ograniczenia i może rejestrować tylko to co widzi ludzkie oko lub słyszy ucho.

    W umowie mamy realizacje wesela do końca oczepin, jeżeli macie jakieś ważne wydarzenia np. podziękowania dla rodziców pamiętajcie aby odbyły się one wcześniej.

    Bardzo ważna jest komunikacja między nami, jeżeli na czymś Wam szczególnie zależy nie bójcie się podejść do kamerzysty czy fotografa i o tym powiedzieć.

  • JAK WYGLĄDA ZMONTOWANY MATERIAŁ CZYLI WASZ FILM ŚLUBNY?

    Cały film trwa w pakiecie teledysk około 30 minut w pakiecie reportaż około 90 minut i zaczyna się krótkim trailerem zapowiadającym.

    Przygotowania zrealizowane są w formie teledysku z podkładem muzycznym.

     

    Ślub w formie teledysku czyli zmontowane ujęcia z mszy ślubnej z podkładem muzycznym, oczywiście przysięga jest zawsze na żywo.

     

    Wesele zaczyna się teledyskiem z domu weselnego, waszego przyjazdu i powitania chlebem i solą, potem pierwszy taniec na żywo i dalej:

    W pakiecie teledysk reszta zabawy pokazana jest w formie teledysków tanecznych oraz teledysków z najważniejszych wydarzeń z elementami na żywo, całość zakończona jest teledyskiem podsumowującym.

    Pakiet reportaż także zawiera wiele teledysków jednak jest w nim więcej materiału na żywo

     

    Nigdy nie filmujemy pustego parkietu, skupiamy się na dobrej zabawie kiedy sala jest pełna, ludzie szaleją, orkiestra organizuje zabawy lub konkursy, po prostu dobra zabawa.  Podziękowania dla rodziców, oczepiny, zabawy weselne to na pewno będzie w Waszym filmie ujęte.

  • SKOŃCZYŁO SIE WESELE I CO DALEJ? KIEDY I JAK OTRZYMAMY MATERIAŁY, JAK SIĘ ROZLICZYMY?

    Film - Jeżeli mamy wszystkie materiały dodatkowe (np wasze zdjęcia do teledysku, muzykę do filmu, plener...) to po około 40 dniach roboczych otrzymujecie wg wyboru (wybór nastpuje w formularzu przed ślubem) tzw wersje próbną (link do pobrania), jeżeli Wam się podoba to nagrywamy na "gotowo", jeżeli macie jakieś uwagi to robimy poprawki. Jeżeli nie wybraliście wersji próbnej to film robiony jest od razu „na gotowo”.

    Fotografia - Jeżeli wybraliście pakiet z albumami lub fotoksiążką to najpierw zdjęcia otrzymujecie w postaci linku, wraz z linkiem otrzymujecie informację ile zdjęć wybrać do jakiego albumu, wybieracie konkretne pliki jpg i przesyłacie w załączniku wiadomości e-mail w spakowanych plikach o nazwach albumów do których zawierają zdjęcia. Jeżeli nie macie w pakiecie albumów ani fotoksiążki zdjęcia dostajecie od razu „na gotowo” na pycie DVD.

    Jeżeli zamawiacie obydwie usługi film i fotografię materiały oddawane są razem.

    Dopiero przy otrzymywaniu gotowej wersji filmu bądź zdjęć rozliczamy się. Dopłata za gotowe materiały zgodnie z umową ma nastąpić „w dniu odbioru dzieła przez Zamawiającego.” Nie pobieramy dopłat na weselu chyba, że taka jest Wasza wola. Dopłatę można wykonać na trzy sposoby.

    1. Przy odbiorze osobistym gotowych materiałów (tylko w siedzibie firmy).

    2. *Przedpłata na konto. Dostajecie informacje, że materiały są gotowe, wtedy dokonujecie przelewu na wskazane konto a ja po otrzymaniu przelewu wysyłam do Was pocztą gotowy film lub zdjęcia.

    3. *Przesyłka pobraniowa. Dostajecie informacje, że materiały są gotowe, po potwierdzeniu przez Was gotowości odbioru i adresu wysyłam do was gotowe materiały pocztą za pobraniem.

    *W przypadku wysyłki w Polsce do ceny doliczamy 15 zł kosztów wysyłki. Wysyłka za granicę Polski doliczany jest koszt przesyłki wg cennika Poczty Polskiej

     

    Materiał jest kasowany dwa tygodnie po oddaniu go Wam, dlatego po otrzymaniu przesyłki bądź osobistym odebraniu materiałów proszę do dwóch tygodni sprawdzić czy wszystko działa.

  • POPRAWKI DO FILMU PRÓBNEGO

    Jeżeli wybieracie film próbny to otrzymujecie go w postaci linku do pobrania.  Po waszych uwagach film jest poprawiany wg możliwości technicznych i nagranego materiału i robiony „na gotowo”, nie ma drugiej akceptacji. Na wprowadzenie zmian macie 2 tygodnie od otrzymania linku, jeżeli w tym terminie nie zgłosicie poprawek to film jest uznany za zaakceptowany i robiony „na gotowo”.

    Nanosząc poprawki do filmu próbnego proszę ograniczyć się maksymalnie do pięciu spraw.

    Materiał źródłowy z Waszego wesele przetrzymujemy około 2 tygodni od oddania Wam ostatecznej wersji filmu, po tym czasie jest on kasowany.

  • ILE ZDJĘĆ OTRZYMUJEMY? JAK WYBIERAMY ZDJĘCIA FOTOALBUMU?

    Otrzymujecie około 500 zdjęć, wszystkie zdjęcia są po obróbce komputerowej, zdjęcia są ponumerowane, jeżeli wybraliście pakiet FOTO PLUS to najpierw zdjęcia otrzymujecie w postaci linku, wraz z linkiem otrzymujecie informację ile zdjęć wybrać, wybieracie konkretne pliki jpg i przesyłacie w załączniku wiadomości e-mail w spakowanym pliku, na wybór macie 2 tygodnie od otrzymania linku, jeżeli w tym terminie nie wybierzecie to są wybierane przez grafika i materiały robione „na gotowo”.

    W pakiecie FOTO zdjęcia dostajecie od razu „na gotowo” na pycie DVD.

    Materiał z Waszego wesele przetrzymujemy 2 tygodnie od oddania „na gotowo”, potem jest on kasowany.

  • PLENER W INNY DZIEŃ NIŻ DZIEŃ ŚLUBU

    Termin pleneru w inny dzień niż dzień ślubu należy zarezerwować minimum na 5 dni przed jego planowaną datą, i powinien to być konkretny dzień i godzina, można to zrobić telefonicznie lub mailowo, jeżeli ma być zaraz po ślubie można to zrobić w formularzu który otrzymujecie przed ślubem. Termin musi odpowiadać obu stronom, jeżeli zaproponowany przez Was termin jest już zarezerwowany szukamy najbliższy wolny zarówno dla Nas jak i dla Was. Jeżeli w dniu zarezerwowanego pleneru nie ma odpowiedniej pogody przekładamy plener na najbliższy wolny termin odpowiadający obu stronom. Ze względu na realizacje wesel, w sezonie ślubnym zrealizowanie pleneru w weekendy jest niemożliwe. W cenie pleneru w inny dzień dojeżdżamy na plener do 50 km od miejsca Waszego ślubu lub do wybranego przez Nas miejsca jeżeli to Nam pozostawiacie ten wybór. Ewentualne koszty parkingu, biletów wstępu, opłat za sesje jeżeli takie są w wybranym przez Was miejscu są po Waszej stronie. Plener trwa do 2 godzin.

    Planując plener w inny dzień proszę aby to było maksymalnie do dwóch miesięcy po ślubie, z doświadczenia wiem, że później już jest ciężko sie „zebrać” a i goście coraz częście zaczynają się dopominać o materiały z wesela.

  • PLENER W DNIU ŚLUBU

    Plener w dniu ślubu trwa zazwyczaj około 30 minut plus dojazd, jest on w cenie pakietów które wybraliście i jest on dobrowolny, czyli od Was zależy czy on będzię. Rezygnacja z tego elementu nie powoduje obniżenia ceny lub możliwości zamiany go na inną rzecz. Oczywiście plener w dniu ślubu jest robiony w pewnym sensie „na szybko”, plener w inny dzień pozwala nam na spokojniejsza pracę i daje bogatszy materiał.

  • JAK WYGLĄDA REALIZACJA PODZIĘKOWAŃ DLA RODZICÓW?

    Realizacja klipu z podziękowaniami dla rodziców, a właściwie kręcenie materiału filmowego odbywa się około 2 tygodnie przed ślubem i taki termin jest optymalny, ale rozumiem, że nie zawsze macie czas więc wtedy pozostaje  expres, ale zawsze minimalny termin to 3 dni przed ślubem aby został czas na montaż. Co do samego filmu, scenariusz i miejsce zdjęć zależy tylko od Waszej wyobraźni, możemy w filmie pokazać waszą pasję, można zrobić coś śmiesznego, opowiedzieć jakąś historię fabularną, zrobić teledysk do wielkiego przeboju muzycznego w Waszym wykonaniu lub może to być typowe „malowanie kartek z podziękowaniami”. Jeżeli nie macie pomysłu oczywiście możecie się zdać na nas razem na pewno coś wymyślimy. Wszelkie akcesoria i rekwizyty organizujecie i przynosicie Sami, kamerzysta ma tylko sprzęt do rejestracji obrazu. Kiedy film jest już gotowy to albo przekazujemy go Wam na kilka dni przed ślubem albo przywozimy go na ślub i oglądacie pierwszy raz dopiero z rodzicami.